Czym powinien kierować się czterdziestolatek chcący doszkolić się na kursach zawodowych?

Każdy czas jest odpowiedni ku temu, aby podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, rozwinąć umiejętności, doszkolić się. Konkurencyjność na rynku pracy nie zezwala na stagnację i spokojne wykonywanie tych samych obowiązków przez cały okres aktywności zawodowej. Czy czterdziestolatkowie wyróżniają się jakość szczególnie na tle tej ogólnej zasady rozwoju zawodowego? Z jednej strony zapewne czują na plecach oddech młodszego pokolenia, podejmującego „walkę” o zapewnienie sobie pracy z perspektywą rozwoju, z drugiej starają się wykazać tym samym przed starszymi koleżankami i kolegami. Czym powinni się kierować? Jednoznaczna odpowiedź na tak postawione pytanie nigdy nie odzwierciedli całego wachlarza możliwych działań, ale każda decyzja rodzi określone konsekwencji. Dla jednych celem będzie utrzymanie stanowiska, dla innych zdobycie nowego zawodu, a dla kolejnych zwiększenie swojej atrakcyjności na rynku pracy. Nie mniej jednak, zawsze należy kierować się celami długoterminowymi. Krótkowzroczność szybko może doprowadzić do wypalenia zawodowego, a doszkolenie na kursach zawodowych przyniesie odmienny skutek niż pierwotnie zakładano.